Tietosuojaseloste

Versio: 2025-03-01

Tämä tietosuojaseloste ("Tietosuojaseloste") soveltuu Trustdom Oy:n ("Yhtiö") kaikkeen toimintaan. Yhtiön työnhakijoiden ja työntekijöiden osalta on kuitenkin laadittu oma tietosuojaselosteensa.

Tämä Tietosuojaseloste kertoo, miten Yhtiössä kerätään ja käsitellään henkilötietoja, mihin tarkoituksiin tietoja käytetään, kenelle tietoja luovutetaan, kuinka pitkään niitä säilytetään ja mitkä ovat rekisteröityjen oikeudet henkilötietojen suhteen. Lisäksi tämä Tietosuojaseloste antaa tietoa niistä velvoitteista, joita Yhtiö noudattaa henkilötietojen käsittelyssä.

Yhtiö noudattaa henkilötietojen käsittelyssä EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679) ("tietosuojaasetus") sekä muuta sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä.

Henkilötiedoilla tarkoitetaan tietoja, joista luonnollinen henkilö ("Rekisteröity") voidaan suoraan tai välillisesti tunnistaa siten kuin tietosuoja-asetuksessa on määritelty. Myös yritystä edustavaan tai yrityksen puolesta toimivaan henkilöön, kuten toimitusjohtajaan, viittaavat tiedot ovat henkilötietoja. Yritystä koskevat tiedot, jotka eivät mitenkään viittaa luonnolliseen henkilöön, eivät ole henkilötietoja.

1. Rekisterinpitäjä

Trustdom Oy
Lars Sonckin Kaari 14
FI-02600 Espoo
Suomi

Verkkosivusto: https://trustdom.com
Sähköposti: dpo@trustdom.com
Y-tunnus: FI34101838

2. Henkilötietojen kerääminen

Yhtiö voi kerätä henkilötietoja useilla eri tavoilla. Rekisteröity voi antaa tietoja itse, kun hän on yhteydessä Yhtiöön tai tietoja voi kerätä, kun Rekisteröity käyttää Yhtiön palveluita tai asiakaspalvelukanavia. Tietoja voi kerätä myös Yhtiön verkkosivujen kautta siten, että Rekisteröity antaa tietonsa Yhtiön verkkosivuilla olevan tilauslomakkeen tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Saatamme yhdistää Rekisteröityyn koskevia henkilötietoja, joita olemme saaneet julkisista lähteistä ja erilaisista asiointiyhteyksistä, esimerkiksi palveluiden tuottamisen tai markkinointiviestinnän yhteydessä.

Henkilön/Rekisteröidyn ei ole pakko antaa Yhtiölle henkilötietojaan, joita saatetaan pyytää Yhtiön palveluiden tilaamisen yhteydessä, mutta kieltäytymisellä voi olla eri seurauksia tilanteesta riippuen. Joissakin tällaisissa tilanteissa, joissa henkilötietoja ei anneta, Yhtiö ei esimerkiksi voi tarjota palvelua tai toimia Rekisteröidyn esittämän pyynnön mukaisesti.

3. Henkilötietoryhmät

Yhtiö kerää ja käsittelee erilaisia henkilötietoja tilanteesta riippuen. Henkilötietojen tyyppi ja laajuus rajoitetaan aina kyseisen käsittelytarkoituksen kannalta tarpeelliseen tietoon. Yhtiö kerää ja käsittelee esimerkiksi seuraavia henkilötietoryhmiä:

  • Perustiedot Rekisteröidystä (nimi, ammattinimike, yhteystiedot, kielimieltymys)
  • Asiakassuhteeseen liittyvät tiedot (palvelu- ja tilausyksityiskohdat, maksutiedot)
  • Asiakasyhteydenotot ja niihin liittyvä kirjeenvaihto
  • Palvelun käyttöön liittyvät tiedot (tunnistamistiedot, lokitiedot)
  • Tekniset tiedot (IP-osoitteet, laitetiedot, selainasetukset)
  • Markkinointimieltymykset ja suostumustilanne
  • Rekisteröidyn antamat suostumukset ja kieltäytymiset

4. Käsittelyn tarkoitukset ja oikeusperusteet

Yhtiö käsittelee henkilötietoja ainoastaan oikeutettuihin ja tarkoin määriteltyihin käyttötarkoituksiin:

  • Palvelun tarjoaminen: Sopimuksen täytäntöönpanon perusteella
  • Asiakaspalvelu: Sopimuksen täytäntöönpanon ja oikeutetun edun perusteella
  • Laskutus ja maksut: Sopimuksen täytäntöönpanon ja lakisääteisten velvoitteiden perusteella
  • Markkinointi: Suostumuksen tai oikeutetun edun perusteella
  • Palvelun kehittäminen: Oikeutetun edun perusteella
  • Lakisääteiset velvoitteet: Lain perusteella
  • Tietoturva: Oikeutetun edun perusteella

5. Kolmannet osapuolet

Käytämme erilaisia kolmannen osapuolen palveluita palveluitamme tehokkaasti tarjotaksemme:

  • Maksujenkäsittely- ja laskutuspalvelut
  • Verkkosivuston analytiikka- ja suorituskykymittauspalvelut
  • Turvallisuus- ja sisällöntoimituspalvelut

Nämä palvelut voivat käsitellä henkilötietojasi omien tietosuojaselosteidensa mukaisesti. Varmistamme, että kaikki käyttämämme kolmannen osapuolen palvelut noudattavat sovellettavia tietosuojalakeja ja että niissä on asianmukaiset suojaukset.

6. Tietojen säilytysaika

Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin se on tarpeen käsittelyn tarkoitusta varten, ellei laki edellytä pidempää säilytysaikaa. Esimerkkejä säilytysajoista:

  • Laskutustiedot: 10 vuotta
  • Asiakaspalvelutiedot: 5 vuotta
  • Verkkosivuston käyttötiedot: 2 vuotta
  • Markkinointimieltymykset: Kunnes suostumus perutaan
  • Tilauksiin liittyvät tiedot: 1 vuosi
  • Työhakemukset: 1 vuosi
  • Työntekijätiedot: 10 vuotta

7. Rekisteröidyn oikeudet

Sinulla on seuraavat oikeudet henkilötietoihisi liittyen:

  • Oikeus tarkastaa: Voit pyytää vahvistuksen siitä, käsittelemmekö tietojasi ja saada niihin pääsyn
  • Oikeus oikaisuun: Voit pyytää virheellisten tietojen korjaamista
  • Oikeus poistamiseen: Voit pyytää tietojesi poistamista ("oikeus tulla unohdetuksi")
  • Oikeus rajoittaa käsittelyä: Voit pyytää käsittelyn rajoittamista tietyissä olosuhteissa
  • Oikeus tietojen siirrettävyyteen: Voit pyytää tietojesi siirtämistä toiselle palveluntarjoajalle
  • Oikeus vastustaa: Voit vastustaa käsittelyä, joka perustuu oikeutettuun etuun
  • Oikeus peruuttaa suostumus: Voit peruuttaa suostumuksen milloin tahansa

Voit käyttää näitä oikeuksia ottamalla yhteyttä osoitteeseen dpo@trustdom.com. Saatamme joutua vahvistamaan henkilöllisyytesi ennen pyynnön käsittelyä. Vastaamme 30 päivän kuluessa.

8. Tietoturva

Toteutamme asianmukaisia teknisesti ja organisatorisesti tietoturvatoimia:

  • Tietojen salaus siirrossa ja säilytyksessä
  • Säännölliset tietoturva-arvioinnit
  • Käyttöoikeuksien hallinta ja tunnistautuminen
  • Turvalliset tietokeskukset
  • Henkilöstön koulutus tietosuojasta
  • Rajoitettu pääsy vain valtuutetuille henkilöille
  • Vaitiolovelvoite kaikille henkilöstölle

9. Kansainväliset siirrot

Jotkut palveluntarjoajamme toimivat EU/ETA-alueen ulkopuolella. Varmistamme asianmukaiset suojaukset:

  • Euroopan komission hyväksymät standardisopimukset
  • Tietojen käsittelysopimukset
  • Säännölliset tietoturva-arvioinnit

10. Tietojen jakaminen ja luovuttaminen

Saatamme jakaa henkilötietojasi seuraavissa tilanteissa:

  • Palveluntarjoajien ja alihankkijoiden kanssa asianmukaisin sopimuksin
  • Hätätilanteissa ihmishengen, terveyden tai omaisuuden suojelemiseksi
  • Kun laki tai viranomaiset niin vaativat
  • Liiketoimintatapahtumien tai järjestelyjen yhteydessä
  • Sinun nimenomaisella suostumuksellasi

11. Selosteen päivitykset

Voimme päivittää tätä tietosuojaselostetta aika ajoin. Ilmoitamme merkittävistä muutoksista päivittämällä selosteen verkkosivullamme ja muuttamalla version päivämäärää.

Suosittelemme tarkistamaan selosteen säännöllisesti pysyäksesi ajan tasalla tietojesi suojauksesta.

12. Yhteystiedot

Ota yhteyttä meihin, jos sinulla on kysyttävää tietosuojaselosteesta tai tietoihisi liittyvistä oikeuksistasi:

  • Sähköposti: dpo@trustdom.com
  • Posti: Trustdom Oy, Lars Sonckin Kaari 14, FI-02600 Espoo, Suomi